Představení odboru
představení činností odboru, kontakty
Co lze vyřídit na odboru ekonomiky a financí
- Místní poplatky (ohlášení, přihlášení, odhlášení, změny údajů):
- za odpad
- ze psů
- za užívání veřejného prostranství
- z pobytu
- Úhrada místních poplatků
- Úhrada pohledávek
- Potvrzení o bezdlužnosti
- Hazardní hry:
- povolení k umístění herního prostoru k provozování hazardních her
- ohlášení tomboly pokud je herní jistina vyšší než 100.000,- Kč
Pokladní hodiny
Pondělí, Středa | 8,00 – 11,15 | 12,15 – 16,30 |
Úterý, Čtvrtek | 8,00 – 11,15 | 12,15 – 14,30 |
Pátek | 8,00 – 11,15 | 12,15 – 13,00 |
Důležité kontakty
Mgr. Romana Neckářová | neckarova@meu.kraslice.cz | 352 370 440 |
Jitka Zapletalová | zapletalova@meu.kraslice.cz | 352 370 414 |
Bc. Lucie Smolíková | smolikova@meu.kraslice.cz | 352 370 443 |
Další kontakty naleznete ZDE.
Hlavní činnosti odboru:
- Zabezpečuje zpracování komplexních podkladů pro sestavení rozpočtu města a předkládá jej orgánům města ke schválení.
- Zabezpečuje rozpis schváleného rozpočtu včetně závazných limitů pro jednotlivé odbory MěÚ a organizace zřízené městem Kraslice.
- Zabezpečuje realizaci schválených rozpočtových opatření.
- Zpracovává a předkládá ke schválení střednědobý výhled rozpočtu.
- Zpracovává pololetní a roční zprávy o hospodaření města a příspěvkových organizací napojených na rozpočet města.
- Zabezpečuje finanční vypořádání a sestavuje závěrečný účet města.
- Při čerpání rozpočtových prostředků potvrzuje příslušnost operací z rozpočtového hlediska.
- Zabezpečuje agendu spojenou s přijetím úvěru (půjčky) pro město Kraslice a eviduje smlouvy o přijatých úvěrech, které město Kraslice přijalo a provádí úhrady jejich splátek.
- Provádí činnosti k zastavení movitých a nemovitých věcí při poskytnutí úvěru nebo půjčky.
- Zabezpečuje agendu pojištění majetku a odpovědnosti města a jím zřízených nebo příspěvkových organizací.
- Zabezpečuje metodickou pomoc příspěvkovým organizacím zřízeným městem Kraslice a odvětvovým odborům MěÚ ve věci rozpočtu a rozborů hospodaření v návaznosti na rozpočtová pravidla a v souladu s platnou rozpočtovou skladbou.
- Metodicky řídí a usměrňuje příspěvkové organizace města Kraslice v oblasti výkaznictví, kontroly a předávaní dat na KÚ na úseku účetnictví.
- Zabezpečuje kontrolu účetních výkazů, které předkládají příspěvkové organizace zřízené městem Kraslice.
- Zabezpečuje a předkládá orgánům města ke schválení účetní závěrku příspěvkových organizací zřízených městem Kraslice.
- Zajišťuje agendu spojenou se schvalováním odpisových plánů příspěvkových organizací.
- Zabezpečuje vyhodnocení pololetních a ročních rozborů hospodaření příspěvkových organizací města.
- Vede centrální evidenci majetku města Kraslice.
- Podílí se na inventarizačních pracech.
- Zabezpečuje komplexní vedení účetnictví města Kraslice v souladu se zákonem o účetnictví a dle platné účtové osnovy, včetně sestavení příslušných účetních výkazů.
- Zajišťuje platební styk s peněžními ústavy, zabezpečuje úkoly v oblasti zřizování účtů, dispozičního oprávnění a podpisových vzorů u peněžních ústavů.
- Na základě předložených podkladů odvětvových odborů MěÚ provádí proúčtování majetku města.
- Vede evidenci podpisových vzorů zaměstnanců oprávněných ke schvalování účetních operací.
- Zabezpečuje centrální evidenci došlých faktur.
- Zabezpečuje úhrady faktur a ostatních plateb dle dispozic jednotlivých odborů MěÚ.
- Vypracovává na základě podkladů jednotlivých odborů přiznání k dani z příjmu právnických osob za město Kraslice.
- Zpracovává agendu spojenou s přenesením daňové povinnosti včetně zpracování daňového přiznání za DPH.
- Zabezpečuje a koordinuje činnosti spojené s přezkoumáním hospodaření města.
- Zabezpečuje a předkládá orgánům města ke schválení účetní závěrku města Kraslice.
- Vymáhá veškeré pohledávky města s výjimkou pohledávek uložených odborem RaSMM.
- Vykonává správu místních poplatků za odpad, ze psů, ze vstupného, z ubytovací kapacity, za užívání veřejného prostranství a za rekreační pobyt.
- Zabezpečuje agendu spojenou s výherními hracími automaty a tombolou.
- Zabezpečuje výkon pokladní služby.
- Zpracovává návrhy vnitřních předpisů souvisejících s činností odboru.
- Zpracovává obecně závazné vyhlášky města související s činností odboru.
Personální obsazení:
- Mgr. Romana Neckářová - vedoucí odboru
- Petra Sebjánová - účetní agenda, výdaje
- Bc. Lucie Smolíková - daně a místní poplatky, vymáhání pohledávek
- Iveta Vopatová - rozpočtář
- Markéta Rösslerová - účetní - příjmy, fakturace
- Jitka Šibová - evidence majetku, příspěvkové organizace, pojištění majetku
- Markéta Bařtipánová - evidence majetku, příspěvkové organizace, pojištění majetku
- Jitka Zapletalová - hlavní pokladna, místní poplatek za odpad
Datum vložení:
19. 3. 2018 0:00
Datum poslední aktualizace: 3. 2. 2025 17:36
Datum poslední aktualizace: 3. 2. 2025 17:36