Rekonstrukce mostu přes řeku Svatavu v Kraslicích

Firma PSVS a.s. Praha, která vyhrála výběrové řízení vyhlášené Městem Kraslice a Ministerstvem pro místní rozvoj, zahájila v říjnu 2005 rekonstrukci mostu přes řeku Svatavu v Kraslicích, v ulici Kpt.Jaroše.

Firma PSVS a.s. Praha, která vyhrála výběrové řízení vyhlášené Městem Kraslice a Ministerstvem pro místní rozvoj, zahájila v říjnu 2005 rekonstrukci mostu přes řeku Svatavu v Kraslicích, v ulici Kpt.Jaroše. V rámci rekonstrukce byla demolována stávající mostní jednopolová železobetonová konstrukce a postavena nová předepjatá železobetonová desková konstrukce.

Most leží na důležité dopravní spojnici kraslického sídliště a vlakového a autobusového nádraží. V blízkosti mostu byla vybudována provizorní lávka pro pěší, která po dobu výstavby umožňovala lidem pohodlný přístup k veřejným dopravním spojům a kulturním zařízením ve městě.

Přes nepříznivé povětrnostní podmínky, které vedly k rozvodnění řeky Svatavy a ztížení prací na spodní stavbě mostu, proběhla rekonstrukce mostu dle plánovaného harmonogramu. Stavba byla dokončena a investorovi předána v srpnu 2006 ve velmi dobré kvalitě, bez vad a nedodělků. Rekonstrukce mostu byla financována městem Kraslice a z fondu PHARE.

Cílem projektu bylo zajištění dobrého dopravně-stavebního stavu ve městě, zajištění kvalitní infrastruktury. Ulice Kpt. Jaroše, kde se stavba mostu nachází bezprostředně navazuje na hlavní silniční tah k hraničnímu přechodu Kraslice – Klingenthal. Pro rozvoj města je jednou z priorit podporovat cestovní ruch. Proto je nutné zajistit kvalitní infrastrukturu, do které bezpochyby patří i kvalitní dopravní síť. Je rovněž v zájmu města v rámci rozšíření příhraničního styku a tím i regionu zavést bezproblémový příjezd autobusové dopravy k nádraží ČD Kraslice, kde již bylo vybudováno autobusové nádraží a odkud rovněž jezdí pravidelné vlaky na trati Karlovy Vary – Sokolov – Kraslice – Klingenthal – Zwickau (a dále Dresden). V případě uzavírky komunikace II/210 ve městě slouží komunikace ul. Kpt. Jaroše včetně mostu jako náhradní příjezdová komunikace od hraničního přechodu.

Finanční objem celkem 10.953.851,39 Kč, z toho celková dotace z fondu Phare4,5 mil Kč
Termín zahájení: 10/2005
ukončení: 8/2006
Investor: Město Kraslice

Datum vložení: 4. 8. 2009 0:00
Datum poslední aktualizace: 4. 8. 2009 0:00