Informace o projektu "Podpora standardizace orgánů - sociálně právní ochrany 2014 až 2015"
Podpora standardizace orgánů sociálně - právní ochrany 2014 až 2015
Již 14 měsíc běží v našem městě projekt s názvem Podpora standardizace orgánů sociálně – právní ochrany 2014 až 2015. Projekt byl zahájen 01. 07. 2014 a ukončen bude 31. 08. 2015. Finanční podporu město Kraslice získalo z Operačního programu lidské zdroje a zaměstnanost. Finanční podpora je poskytována v maximální výši 885 920 Kč, z toho je 85% prostředků z ESF a 15% prostředků ze státního rozpočtu.
Do projektu bylo zahrnuto celkem šest klíčových aktivit:
01 – Vytvoření metodiky a naplňování standardů kvality sociálně – právní ochrany: výstupem této klíčové aktivity je soubor s názvem Standardy kvality sociálně-právní ochrany při poskytování sociálně-právní ochrany orgány sociálně právní ochrany, který je nezbytný pro nastavení a naplňování standardizace sociálně – právní ochrany dětí, kterou zavedla novela zákona o sociálně – právní ochraně dětí zákonem č. 401/2012 Sb. Metodika je již uveřejněna na webových stránkách města.
02 – Odborná spolupráce s dalšími subjekty: klíčová aktivita byla realizována setkáváním jedenkrát za tři měsíce s dalšími subjekty, které se podílejí na práci s klienty orgánu sociálně – právní ochrany Kraslice. Díky jednání došlo k vytvoření koordinované spolupráce v předávání si informací se zainteresovanými subjekty v práci sociálně – právní ochrany dětí.
03 – Další profesní rozvoj zaměstnanců: díky této klíčové aktivitě se všichni pracovníci orgánu sociálně – právní ochrany dětí Kraslice zúčastnili dvou akreditovaných vzdělávacích kurzů a byla nakoupena odborná literatura, která má podporovat profesní rozvoj.
04 – Úprava personálního standardu: v projektu došlo k navýšení počtu pracovníků orgánu sociálně – právní ochrany Kraslice o jednoho nového pracovníka. Díky tomuto mohla a dál může probíhat kvalitnější a standardizovanější sociální práce. Ekonomická udržitelnost tohoto pracovního místa je i po ukončení projektu zajištěna prozatím do prosince letošního roku, jelikož se jedná o výkon státní správy.
05 – Vedení projektu: klíčovou aktivitu zajišťoval manažer a koordinátor projektu. Manažer projektu zajišťoval např. administraci, kontrolu a monitoring projektu, zpracovával monitorovací zprávy, pořádal pravidelné schůzky s cílovou skupinou, zajišťoval vzdělávání všech pracovníků, plnil publicitu projektu, kontroloval plnění rozpočtu a dodržování nastaveného harmonogramu. Koordinátor projektu zajišťoval především zpracování metodiky naplňování standardů OSPOD a koordinoval pracovníky podílející se na tvorbě a implementaci metodiky.
06 – Tvorba podmínek pro práci s klienty: díky projektu bylo vytvořeno zázemí pro práci nového pracovníka OSPOD Kraslice a mohla být pořízena elektronika umožňující zaznamenávání do digitálních spisů a evidencí, což vytvořilo vhodné podmínky pro kvalitní práci s klienty.
Projekt je zaměřen na sociální práci s dětmi a jejich rodinami, zavedení standardů kvality do praxe dle § 9a zákona č. 359/1999 Sb., vytvoření metodiky naplňování standardů kvality, na zajištění dalšího profesního vzdělávání všech pracovníků orgánu sociálně – právní ochrany Kraslice a na odbornou spolupráci s dalšími subjekty.
Datum vložení:
19. 8. 2015 0:00
Datum poslední aktualizace: 19. 8. 2015 0:00
Datum poslední aktualizace: 19. 8. 2015 0:00