Postup pro pacienty při ukončení praxe registrujícího lékaře
Na základě sdělení odboru zdravotnictví Krajského úřadu Karlovarského kraje Vám předáváme informaci, jak postupovat, když registrující lékař ukončí svou činnost.
Pokud ukončí praxi registrující lékař je povinna nového lékaře zajistit pacientovi zdravotní pojišťovna, u které je pacient pojištěn, a to v časové a místní dostupnosti. Tato povinnost vychází z § 46 zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění, a to v časové a místní dostupnosti. U praktických lékařů je tato časová dostupnost stanovena na 35 minut.
V případě, že registrující lékař ukončí svou praxi, má povinnost předat zdravotnickou dokumentaci pacientů na příslušný krajský úřad. Do doby předání zdravotnické dokumentace má končící lékař povinnost na základě žádosti pacienta nebo jím zvoleného nového lékaře předat zdravotnickou dokumentaci právě novému lékaři. Po předání zdravotnické dokumentace na krajský úřad přechází tato povinnost na krajský úřad.
Ohledně dotazů na předání zdravotnické dokumentace se občané mohou obracet na mého kolegu Vladimíra Šuminu, tel: 354 222 256, email: vladimir.sumina@kr-karlovarsky.cz.
FORMULÁŘ žádosti pacienta o předání dokumentace (zveřejněno 28.03.2024)
Přílohy
zadost_pacienta.rtf
zadost_pacienta.rtf
Typ souboru: RTF dokument, Velikost: 49,91 kB
Datum vložení:
28. 3. 2024 12:05
Datum poslední aktualizace: 28. 3. 2024 12:11
Datum poslední aktualizace: 28. 3. 2024 12:11