cz

23 Magistrála Krušné hory (275 km) – úsek Luby – Kraslice – Rolava  32 km

2001 Šindelová - Haar - Fišerův pramen - Skalní město 10 km

2003 Nejdek - Vysoká Pec - Přebuz - Rájecké údolí 17 km

2043 Tisová - Stříbrná - Horní Rotava - Rotava- Jindřichovice - Háj - Dolní Nivy 26 km

2044 Sokolov - Lomnice - Dolní Nivy - Favorit - Šindelová - Přebuz - Rolava 32 km

2045 Favorit - Horní Rotava - Kraslice  13 km

2073 Krajková – Studenec – Rotava - ŠIndelová  21 km

2074 Jindřichovice – Oloví – Krajková – Habartov  17 km

2178 Sokolov – Krajková – Mlýnská – Kraslice  35 km

2180 Luby - Opatov - Libocký Důl - Studenec - Oloví 17 km

2229 Kraslice - Sklená - Nová Ves - Fišerův pramen - Přebuz 13 km

2279 Tisová - Stříbrná - Skalní město - Rájecké údolí 5 km

Značení cyklotras, přehled cyklotras, půjčovny kol a servisy, různé cyklovýlety najdete na portálu Cyklotrasy Karlovarského kraje http://www.kr-karlovarsky.cz/cyklo

Cyklovýlety

Přes Kraslice vede cyklotrasa č.36 tzv. Krušnohorská magistrála a navazují na ni různé další cyklotrasy.

Kraslice – Hartenberg – Liboc – Kraslice

Z Kraslic vyjedeme po hlavní silnici č.210 směrem na Sokolov. Za rotavským vlakovým nádražím, které budeme míjet po pravé straně přes řeku, odbočíme na křižovatce vpravo směr em do Oloví. Zde za benzínovou pumpou zahneme vpravo přes železniční přejezd a vystoupáme do Horního Oloví. Mineme pseudogotický kostel sv.Michaela a dále pokračujeme do Krajkové. Odbočíme vlevo ve směru na Sokolov a asi po 2 km sjezdu dojedeme k odbočce do Hřeben. Tam také odbočíme. Po projetí obce přijedeme ke skalnatému ostrohu, na kterém si můžeme prohlédnout ruiny hradu Hartenberg, postupně přestavěný na zámek. Zámek po roce 1945 chátral a roku 1985 zcela vyhořel. Dnes je v soukromém vlastnictví a usiluje se o jeho částečnou rekonstrukci. V údolí pod zámkem najdeme zdevastované budovy zámeckého pivovaru.

Po prohlídce se vrátíme po stejné cestě zpět do Krajkové, kterou tentokrát projedeme rovně. U kostela sv.Petra a Pavla se vydáme vpravo ve směru na Studenec. Asi po 1 km odbočíme vlevo a sjedeme k severnímu cípu nádrže Horká. Odtud budeme pokračovat v mírném stoupání údolím přírodního parku Leopoldovy hamry přes Liboc a Mlýnskou do Kraslic.

Délka trasy: 45 km

Výškový rozdíl: 240 m

- Kostel Božího Těla (Kraslice)

- Kostel sv.Michaela (Oloví)

- Kostel sv.Petra a Pavla (Krajková)

- Hrad Hartenberg

- Přírodní park Leopoldovy hamry

Kraslice – Olověný vrch – Přebuz – Rotava – Kraslice

Cestu začneme i skončíme v Kraslicích (525 m n.m.).

Trasa je dlouhá cca 50 km a vede po zpevněných silnicích i lesních cestách.

Z Kraslic vyjedeme směrem na Bublavu Wolkerovou ulicí a stoupáme do kopce po hlavní silnici až na Bublavu.

Tu projedeme až k penzionu U Pražáka, kde odbočíme vpravo a podle značení vyjedeme na Olověný vrch, kde se nachází rozhledna Bleiberg (802 m.n.m.). Poté sjedeme zpět k penzionu U Pražáka a dáme se doprava z kopce dolů až přijedeme do Stříbrné. Zde na první křižovatce odbočíme vlevo a dáme se směrem na Přebuz.

Projedeme kolem kempu Nancy, Rájeckým údolím až na Přebuz (886 m.n.m.). Tady se můžeme podle rozcestníku vydat doleva směrem na Jelení, kde si cca po 5 km můžeme prohlédnout zbytky budov bývalého zajateckého tábora Rolava (žlutá turistická trasa) a Památník obětem fašismu (červená turistická trasa).

Potom se vrátíme zpět na Přebuz, projedeme městem a stále po hlavní silnici sjedeme přes Krásnou Lípu až do Šindelové. Tady se dáme doprava a přes Dolní Rotavu se vrátíme zpět do Kraslic.

Délka trasy: cca 50 km

Převýšení: 351 m

- Dřevěná rozhledna Bleiberg (Bublava) – 19 m vysoká

- Pozůstatky zajateckého tábora Rolava

- Památník obětem fašismu

- Přebuzské rašeliniště

- Vodní nádrž (Přebuz)

- Rybník Tajch (Šindelová)

Kraslice – Rotava – Jindřichovice – Kraslice

Trasa je cca 32 km dlouhá. Začínáme v Kraslicích, kterými projedeme

po hlavní silnici směr Sokolov. Hned za Kraslicemi odbočíme vlevo do kopce a stoupáme přes Smolnou až na Rotavu. Na první křižovatce před Rotavou pojedeme stále rovně po okraji města. Poté vjedeme do Rotavy a na „téčkové“ křižovatce pojedeme vlevo po zelené turistické značce směr Šindelová. Po cca 1 km přijedeme k rozcestí „ Pod Rotavskou myslivnou“.

Tady pojedeme doprava po žluté turistické značce směr Dolní Rotava (viz. rozcestník).

Sjedeme cca 1 km na další rozcestí. Zde se můžeme vydat vpravo po cestě, která nás dovede k přírodní památce Rotavské varhany – čedičový skalní útvar (viz. rozcestník).

Potom se vrátím zpět na rozcestí a budeme pokračovat dál po žluté turistické značce, po které se dostaneme na křižovatku „U Modřínky“, kde pojedeme dál rovně po žluté kolem rozcestí nedaleko loveckého zámečku Favorit.

A pokračujeme dál až do Jindřichovic.

Zde se nachází kostel sv. Martina, zámek Jindřichovice, ve kterém je v současné době Okresní archiv a nedaleko obce Mauzoleum obětí I.světové války, kam se dostanete pouze po domluvě s místním obecním úřadem.

Z Jindřichovic pak sjíždíme po hlavní silnici zpět až do Kraslic.

Délka trasy: 32 km

Památky a zajímavosti:

-Rotavské varhany – čedičový skalní útvar

-Zámek Favorit – nyní v soukromém vlastnictví

-Kostel sv. Martina ( Jindřichovice)

-Zámek Jindřichovice

-Mauzoleum obětí I.světové války (nedaleko Jindřichovic)

-Kostel Božího Těla (Kraslice)

Z Kraslic až na Špičák

Cestu začneme i zakončíme v Kraslicích (525m.n.m.). Celá trasa má délku zhruba 25 km a vede po zpevněných silnicích i lesních cestách.

Z Kraslic vyrazíme Havlíčkovou ulicí směrem na Stříbrnou. Před továrnou Sametex odbočíme doprava a dále pokračujeme mírným stoupáním po ulici Novoveské, dokud nenarazíme na žlutou turistickou značku. Po ní pojedeme stále do kopce, až k prvnímu rozcestí. Zde se budeme držet stále žluté turistické značky, projedeme chatovou oblastí „Bývalá Nová ves“ až k dalšímu rozcestí „Rozcestí Jižně Špičáku“ (885m.n.m.)

Zde se vydáme rovně po zelené turistické značce (viz.rozcestník) kamenitým terénem směrem na Přebuz. Dokud nedorazíme přímo na Špičák (991m.n.m.).

Na Špičáku je krásná vyhlídka a možnost zapsání se do pamětní knihy.

Poté sjedeme zpět na Rozcestí pod Špičákem a vydáme se vpravo po zelené turistické značce.

Sjíždíme kopec, projedeme kolem „Skalního městečka“ (skalní útvary) až do Rájeckého údolí. Tady odbočíme doleva (viz.rozcestník) směrem na Stříbrnou. Projedeme kolem kempu Nancy až do Stříbrné a po hlavní silnici sjedeme zpět do Kraslic.

Na trase se můžeme osvěžit u mnoha studánek a odpočinout v altáncích.

Délka trasy: 25 km

Výškový rozdíl: 446 m

-Špičák

-Skalní městečko

-Kostel Nejsvatějšího Srdce Páně ve Stříbrné

-Kostel Božího Těla v Kraslicích

Z Kraslic na Svatošské skály

Trasu začneme v Kraslicích, ze kterých vyjedeme po hlavní silnici směr Sokolov. Projedeme Olovím, Boučím, Svatavou až do Sokolova. Zde si můžeme prohlédnout např. Sokolovský zámek, Kapucínský klášter a nebo Hornický dům.

Pak se vydáme přes Nové Sedlo až do Lokte, kde můžeme navštívit Hrad Loket. Z Lokte vede podél řeky Ohře od rozcestí u Goethova pomníku modře značená turistická cesta. Má přírodní zpevněný povrch. Cyklostezka je vhodná i pro děti. Je značená číslem 204 nebo jako Euregio Egrensis. Z Lokte ke skalám je to cca 7 km.

Po cestě čeká návštěvníky několik zajímavostí. Po cca 2 km přijdete na rozcestí „U Štoly“. Již od 14. století se tu těžila cínová ruda. Nejprve v náplavech řeky, později se razily průzkumové štoly. Po 500 m vlevo vyvěrá výborný pramen Hořčička. Po dalším kilometru stojí bouda Kalík. Ujdete 2,5 kilometru na rozcestí „U Svatošských skal“ a pak dalších 400 metrů a uvidíte dvě ohrazená velká mraveniště. Kousek za nimi si prohlédnete informační tabuli o Svatošských skalách a pak se již jen stačí podívat nad sebe, případně před sebe. Po visutém mostě přes řeku Ohři se dostaneme do obce Svatošské skály.

Délka trasy: cca 42 km

Památky a zajímavosti:

- Kostel Božího Těla, Evangelický kostel (Kraslice)

- Oloví

- Sokolovský zámek, Kapucínský klášter, Hornický dům (Sokolov)

- Hrad Loket (Loket)

- Svatošské skály - chráněný přírodní výtvor vzniklý v Karlovarském žulovém masívu působením řeky Ohře s množstvím skalních pilířů, hranolů a jehlanů. Pozoruhodné skalní útvary byly vytvořeny postupným zvětráváním a odnosem granitových bloků, činností řeky i erozivním působením mrazu. Svými tvary připomínají svatební procesí a podle toho jsou i pojmenovány - například Ženich, Nevěsta, Muzikanti, Svědci. Bizarní  tvary žuly byly roku 1933 vyhlášeny chráněným přírodním výtvorem, nyní národní přírodní památka. Zaujímají rozlohou 2 ha a jsou v nadmořské výšce 380 – 440m.

Kraslice – Vysoký kámen – Kraslice

Na trasu dlouhou cca 21 km se vydáme z Kraslic od kostela Božího Těla směrem na Luby. Projedeme ulicí 5.května, na křižovatce odbočíme vpravo a dále budeme Mánesovou ulicí stoupat vzhůru. Za hranicí města pokračujeme po silnici č.218 až k odbočce do Sněžné. Zde můžeme odbočit z trasy a v obci si prohlédnout kostel sv.Jakuba z 1.poloviny 17.století.

Jinak dále budeme pokračovat po hlavní silnici. Mineme odbočení na Liboc a po projetí údolí s potůčkem opět vystoupáme k rozcestí. Zde pojedeme rovně a po okraji lesa dojedeme do obce Kostelní. Tady si můžeme prohlédnout původní románský kostel sv.Jiljí v barokní přestavbě s románskými reliéfy. Pod kostelem se dáme doprava a po několika metrech odbočíme vlevo. Budeme se držet červené turistické značky, která nás dovede až k Vysokému kameni. Vysoký kámen je skalnaté uskupení křemencových hornin s výškou až 30 metrů. Na jednom z vrcholů je vystavěna vyhlídková plošina s výhledem do Chebské pánve a Slavkovského lesa.

Poté se vrátíme zpět na odbočku v Kostelní, kde se dáme vlevo. Po táhlém stoupání a projetí obce Počátky klesáme do Kraslic.

Délka trasy: 21 km

Výškový rozdíl: 253 m

- Kostel Božího Těla (Kraslice)

- Kostel sv.Jakuba (Sněžná)

- Kostel sv.Jiljí (Kostelní)

- Vysoký kámen (773 m.n.m)

Krušnohorská magistrála

Krásnou přírodou mezi lesy a loukami se přes celé Krušné hory vine cyklistická a běžecká Krušnohorská magistrála. Provede vás celým pohořím z úplného západu republiky z Chebu až na severočeský Sněžník u Děčína, kde navazuje na Labskou trasu. Po celé délce je vedena po silnicích, takže je vhodná nejen pro pěší, ale zejména pro cykloturistiku. V zimě je pak vyhrazená pro běžecké lyžování. Trasa začíná u vodní nádrže Skalka v Chebu a přes známé Františkovy Lázně a Kraslice, proslulé výrobou hudebních nástrojů, vás postupně přivede do Krušných hor s nejvyšším vrcholem Klínovec (1 244m).

Celková délka trasy je 242 km a v celém jejím průběhu se na ní napojuje řada stezek a značených turistických cest pro pěší, cyklisty i milovníky bílé stopy.

Magistrála vede přes celé pohoří, které pokrývají zejména horské smrkové lesy, obklopené rozsáhlými rašeliništi a pestrobarevnými loukami. Nejvíce rašelinišť je mezi Kraslicemi a Božím Darem, kde se nachází státní přírodní rezervace Božídarské rašeliniště a nejvyšší sopka střední Evropy, čedičová hora Špičák. Na rašeliništích také žije několik vzácných živočichů, jako jsou třeba střevlíci a tetřev hlušec. Ať už budete cestovat po vlastních nebo na kole, Krušnohorská magistrála Vám v každé roční době nabídne něco nového a zajímavého.

Kompletní trasa Krušnohorské magistrály:
Cheb – Františkovy Lázně – Vojtanov – Luby – Kraslice – Bublava – Jelení – Horní Blatná– Boží Dar – Měděnec – vodní nádrž Přísečnice – Hora sv. Šebestiána – Kalek – Mikulovice – vodní nádrž Fláje – Nové Město – Cínovec – Fojtovice – Krásný Les – Sněžník.

Datum vložení: 20. 5. 2017 0:00

SMOK

Klingenthal

partnerské město Klingenthal

UtilityReport - on-line žádost o vyjádření k existenci sítí

Služba UtilityReport usnadňuje oslovení správců technické infrastruktury na území Karlovarského kraje

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE:9
DNES:743
TÝDEN:3356
CELKEM:2395143

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Přihlášení k odběru zpráv

Dostávejte informace z našeho webu prostřednictvím SMS a e-mailů